Mitja Manček

Biografija

Mitja Manček, rojen leta 1987 v Postojni, sem se že pri desetih letih začel ukvarjati z likovno podobo, animacijo in režijo animiranega filma. Leta 2007 sem s praskanjem na filmski trak ustvaril likovno podobo, animacijo in režijo animiranega filma Smrt, ki je istega leta dobil nagrado za najboljši animirani film na Filofestu, naslednje leto pa diplomo Srbskega oddelka mednarodnega združenja animatorjev na evropskem festivalu animiranega filma Balkanima. Leta 2007 sem bil sprejet tudi na češko Filmsko šolo Zlín, kjer sem dve leti kasneje diplomiral iz likovne podobe animiranega filma. Od leta 2010 delujem v Sloveniji kot samozaposlen v kulturi.

Leta 2015 sem s praskanjem na filmski trak ustvaril likovno podobo, animacijo in režijo kratkega filma Kompozicija, ki je istega leta prejel Vesno za najboljši eksperimentalni film na Festivalu slovenskega filma v Portorožu, posebno omembo za eksperimentalno animacijo na Balkanimi, naslednje leto pa še nagrado za najboljši zvok na Pariškem mednarodnem festivalu animiranega filma ter častno omembo Andreasa Hykadea na festivalu Etiuda&Anima na Poljskem. Poleg tega je bil leta 2016 sprejet tudi v glavne tekmovalne programe na najuglednejše festivale animiranega filma na svetu kot so Nizozemski festival animiranega filma HAFF iz Utrechta, svetovni festival animiranega filma Animafest iz Zagreba, leto kasneje pa tudi na mednarodni festival animiranega filma v Melbournu- MIAF.

Lovorika je že moj jubilejni 20. animirani film, za katerega sem poleg režije, likovne podobe in animacije ustvaril tudi montažo in zvok. Prejel je že deset nagrad na devetih mednarodnih festivalih oz. dogodkih od katerih velja izpostaviti zmago v kategoriji najboljšega filma do pet minut na letošnjem aprilskem dogodku Hollywood Gold Awards ter zmago prav tako istega meseca v isti kategoriji na filmskem festivalu Cannes World Film Festival – Remember the Future.

Z leta 2021 narejenim filmom Lovoriko sem se vrnil k tehniki animacije- risbi na papirju s katero sem začel animirati pred študijem na Češkem. Poleg že omenjenih tehnik praskanja na filmski trak in klasične risbe na papirju velja še omeniti računalniško 2D animacijo, s katero sem ustvaril večino filmov po končanem študiju, med študijem pa sem se preizkusil tudi v tehniki piksilacije in lutkovne animacije.